Een sterke, coherente huisstijl
communiceert, motiveert
en stimuleert groei.
Een huisstijl geeft de identiteit en waarden van een bedrijf weer. De juiste combinatie van kleur, font en vorm zorgen voor herkenning, onderscheiding en identificatie. Een goed uitgewerkte visuele identiteit biedt samenhang en overtuigt de klant van het professionele niveau en de waarden die het bedrijf wil uitstralen.
Een sterke, coherente huisstijl communiceert, motiveert en stimuleert groei.
Een huisstijl geeft de identiteit en waarden van een bedrijf weer. De juiste combinatie van kleur, font en vorm zorgen voor herkenning, onderscheiding en identificatie. Een goed uitgewerkte visuele identiteit biedt samenhang en overtuigt de klant van het professionele niveau en de waarden die het bedrijf wil uitstralen.
Het proces
1.
Analyse
In de eerste fase analyseren we de gewenste identiteit en de bijhorende positionering en bekijken we de concurrentie via benchmarking. Daarop volgt de creatieve briefing waarin we uw wensen noteren. Met deze informatie verkregen uit de analyse en de briefing kan dan de ontwerpfase starten.
2.
Ontwerp
Tijdens de ontwerpfase visualiseren we de gewenste identiteit met behulp van kleuren, typografie en grafische objecten. Dit implementeren we vervolgens in de communicatiedragers: visitekaartjes, briefhoofd, e-mail handtekening, brochures, website… .
3.
Uitwerking
Eénmaal alle items ontwikkeld zijn, maken we de ontwerpen druk- en/of webklaar en zorgen we voor het drukwerk. Gelijktijdig met deze fase stellen we ook de huisstijlgids op die het correct gebruik van alle stijlelementen omschrijft.
4.
Opvolging
Medewerkers, afdelingen of klanten worden op de hoogte gebracht. Wanneer wij voor een klant nieuwe items maken zoals een brochure, visitekaartjes of beursstand dan doen we dit steeds in lijn met de huisstijl. Klanten krijgen van ons ook advies welke materialen of afwerking best aansluit bij de visuele identiteit die ermee verbonden is.