PrintWeb

De mogelijkheden van een QR Code

By februari 4, 2013juni 10th, 2016No Comments

QR-code staat voor Quick Response en is een variant op de streepjescode. De code werd reeds in 1994 door Denso-Wave ontwikkeld. De code bevat informatie die je kan lezen dmv. een smartphone. Je neemt een foto van de code en via je webbrowser

beland je bijvoorbeeld op een websitepagina. Bij de meeste smartphones hoef je geen foto meer te nemen maar herkent hij de code meteen via een app.

Een nieuw communicatiemiddel!

Welke mogelijkheden biedt deze tool jou als ondernemer? Je kan nieuwe klanten m.b.v. de code naar jouw website of online promotie loodsen. Je kan gratis klantenservice aanbieden doordat jouw bedrijfsgegevens of geografische locatie op het telefoonscherm verschijnt van zodra de code is ingescand. Of wat dacht je van een korte handleiding voor een van jouw producten? Veel mogelijkheden dus. Met een goede dosis creativiteit en strategisch inzicht kan deze QR-code jouw omzet of klantenbestand doen groeien of kan de tevredenheid van jouw klanten de hoogte ingaan.

Zelf een QR-code aanmaken?

Via kaywa kan je gratis een QR-code creëren die de lezer naar jouw website brengt, jouw telefoonnummer of tekst laat verschijnen.

De 4 voordelen

  1. Minimale investering
  2. Nieuwe mogelijkheden
  3. Direct inzetbaar
  4. Makkelijk te integreren