Web

Hoe krijg je sitelinks onder jouw website?

By juli 10, 2014 januari 17th, 2015 No Comments

Google heeft de weergave van sitelinks onder jouw website in de resultatenpagina aangepast. Deze nemen nu meer ruimte in en zo valt de website meer op. Maar hoe verkrijg je deze extra sitelinks?

Het toekennen van deze sitelinks gebeurt op basis van algoritmes die Google hanteert.

Screen Shot 2014-12-22 at 22.09.51

 

Wordt jouw website o.b.v. deze algoritmes positief beoordeeld dan kent Google jouw deze sitelinks toe. Niemand kent deze algoritmes, maar door na te gaan welke website deze sitelinks al hebben gekregen, kunnen we volgende ‘voorwaarden’ en tips meegeven:

  • Jouw website moet een autoriteit zijn voor een bepaald thema of onderwerp. Dus bij een bepaalde zoekopdracht moet jouw website zeer hoog eindigen binnen de resultatenpagina van Google. Veel websites van bedrijven met een unieke naam krijgen sitelinks omdat de zoekopdracht vaak hun bedrijfsnaam is.
  • De navigatie code moet voor zoekmachines duidelijk zijn en snel terug te vinden in de code.
  • De hoofdpagina en de getoonde sub-pagina’s moeten voldoende relevant zijn voor je zoekopdracht.
  • Optimaliseer je interne linkstructuur voor een betere indexatie van je site

Welke sitelinks worden weergegeven kiest Google zelf. Wel kan je verhinderen dat bepaalde sitelinks van jouw site worden getoond. Dit kan je via de Google webmaster tools.

Meer informatie over sitelinks geeft Google zelf op hun website.